Ιανουάριος 2024

Τετάρτη 31-1-2024
Εκπαιδευτική επίσκεψη

Τρίτη 30-1-2024
Γλώσσα: δεν προχωρήσαμε παρακάτω, διότι το πρώτο 2ωρο έγινε εκκλησιασμός με αφορμή την γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Για το επόμενο μάθημα έχουμε ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ. 31, Από τον λόγους στις αναλογίες. Κάναμε τις ασκήσεις και τα προβλήματα από το Τετρ. Εργασιών, σελ. 31-32. Για το επόμενο μάθημα έχουμε τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: Εισαγωγή στην ενότητα «Ηλεκτρομαγνητισμός» – γνωριμία με τον μαγνήτη και τις ιδιότητές του.

Δευτέρα 29-1-2024
Γλώσσα: Ενότητα 9 – Οδηγίες χρήσης καφετιέρας (κάναμε έως τη σελ. 44, άσκηση 3). Κάνω την άσκηση 2 (σελ. 62-63, Τετρ. Εργασιών).
Μαθηματικά: Ασκήσεις στις εξισώσεις. Κάνω τις υπόλοιπες ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας (όσες είναι υπογραμμισμένες) και τα προβλήματα. Από το Τετρ. Εργασιών έχουμε το πρόβλημα 2 από τη σελ. 30 και την άσκηση 3 από τη σελ. 31
Φυσική: Στην ώρα της Μουσικής κάναμε το επαναληπτικό της ενότητας.

Παρασκευή 26-1-2024
Κάναμε μία ώρα Γλώσσα και δύο ώρες Μαθηματικά.
Γλώσσα: «Η Ασπρούδα». Διαβάσαμε και συζητήσαμε το κείμενο του Ανθολογίου. Συμπληρώσαμε τις ασκήσεις κατανόησης, εκτός από την περίληψη που την έχουν για τη Δευτέρα.
Μαθηματικά: Λύσαμε εξισώσεις στον πίνακα και κάναμε επανάληψη στις διαιρέσεις. Μπήκαμε στη νέα ενότητα «Λόγοι-Αναλογίες». Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου, σελ. 75 και τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 1 από τη σελ. 29 του Τετρ. Εργασιών. Για το επόμενο μάθημα λύνουμε τις διαιρέσεις από το Φύλλο Εργασίας.
Για τη Δευτέρα ισχύει κανονικά το επαναληπτικό της Φυσικής στην ενότητα «Θερμότητα».

Πέμπτη 25-1-2024
Μαθηματικά: κάναμε επαναληπτικό στις εξισώσεις. Για το επόμενο μάθημα έχουμε να κάνουμε τις ασκήσεις και τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας. Τα προβλήματα αν μπορούμε τα λύνουμε με εξίσωση.
Φυσική: επανάληψη στην ενότητα «Θερμότητα». Συζητήσαμε τις έννοιες της ενότητας και τις ερωτήσεις του επαναληπτικού. Αύριο δεν θα κάνουμε Φυσική, ώστε να έχουν χρόνο να διαβάσουν για το επαναληπτικό της ενότητας τη Δευτέρα.

Τετάρτη 24-1-2023
Γλώσσα: κάναμε το επαναληπτικό της ενότητας. Για αύριο έχω να διαβάσω από το Ανθολόγιο (σελ. 34-36) το κείμενο «Η Ασπρούδα».
Μαθηματικά: κάναμε σήμερα εκτάκτως μία ώρα. Δουλέψαμε εξισώσεις σε όλες τις πράξεις και λύσαμε απορίες. Αύριο μπορεί να κάνουμε τεστ με εξισώσεις στις 4 πράξεις.

Τρίτη 23-1-2024
Γλώσσα: Διαβάζω όσα είπαμε για το αυριανό επαναληπτικό : κλίση επιθέτων όπως το διεθνής, μετατροπή από ρηματική σε ονοματική φράση και αντίστροφα, παθητικές μετοχές, μετατροπή από απλή πρόταση σε επαυξημένη και αντίστροφα, συντακτική αναγνώριση (Υ-Ρ-Α-Κ) και γραμματική αναγνώριση (ρήμα, ουσιαστικό κ.α.) και χρονική αντικατάσταση ρήματος.
Μαθηματικά: Ολοκληρώσαμε το κεφάλαιο των εξισώσεων. Από το βιβλίο κάναμε τις δραστηριότητες του κεφ. 29 (σελ. 69-70), την άσκηση 1, σελ. 71 και το πρόβλημα 1, σελ. 72. Για το επόμενο μάθημα έχω να κάνω το πρόβλημα 2, σελ. 72 (ΧΩΡΙΣ εξίσωση) και τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: ΦΕ3, Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία. Διαβάζω και μαθαίνω το «Με μια ματιά» και τις έννοιες από το «Γλωσσάρι» (σελ. 51 του πράσινου βιβλίου).

Πέμπτη 18-1-2023
Μαθηματικά: Κεφ. 28, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου. Για το επόμενο μάθημα έχουμε την πρώτη σελίδα του Φύλλου Εργασίας (ασκήσεις 1-2, εξισώσεις με πολλαπλασιασμό)
Φυσική: ΦΕ3, Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία. Παρατηρώ προσεκτικά τις εικόνες και συμπληρώνω τα ερωτήματα που υπάρχουν στη σελ. 57 του Τετρ. Εργασιών (μέχρι την παρατήρηση)

Τετάρτη 17-1-2024
Γλώσσα: «Καλοκαίρι με δρεπάνι» : ολοκληρώσαμε τις εργασίες του βιβλίου (ασκήσεις 8,9,10 από τις σελ. 26-27). Συζητήσαμε για τον τρόπο που γράφουμε την περίληψη ενός κειμένου. Για το επόμενο μάθημα: κάνουμε την περίληψη του κειμένου που υπάρχει στην άσκηση 8 του βιβλίου, χρησιμοποιώντας τους πλαγιότιτλους της άσκησης 9. Η περίληψη θα πρέπει να είναι περίπου 80-85 λέξεις. Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας. Επίσης φέρνω πληροφορίες για κάποιο έθιμο του χωριού μου.

Τρίτη 16-1-2024
Γλώσσα: Κάναμε ασκήσεις στο Φύλλο Εργασίας 8 και δουλέψαμε πάνω στα είδη των προτάσεων. Από το Τετρ. Εργασιών κάναμε την άσκηση 7, σελ. 57, την άσκηση 9, σελ. 59 και την άσκηση 10, σελ. 60. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας οι οποίες είναι όμοιες με του επαναληπτικού που θα κάνουμε προσεχώς.
Μαθηματικά: Κεφ. 28, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 67-68) και τις ασκήσεις 1 & 2 από τη σελ. 25 του Τετρ. Εργασιών. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας 3 (εξισώσεις με προσθέσεις, αφαιρέσεις, πολλαπλασιασμούς).
Φυσική: Συμπληρώσαμε τις δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας 2 και κάναμε τα σχετικά πειράματα. Για το επόμενο μάθημα: συμπληρώνω τις επαναληπτικές ασκήσεις στο Φύλλο Εργασίας.

Δευτέρα 15-1-2024
Γλώσσα: Εμπρόθετοι προσδιορισμοί – οριστικό & αόριστο άρθρο – είδη προτάσεων. Κάναμε τις ασκήσεις από τα μικρά Φύλλα Εργασίας που είχαμε και επαναληπτικές ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας 2. Από το βιβλίο κάναμε τις ασκήσεις 8 & 9 (σελ. 19). Για το επόμενο μάθημα:  Κάνω την άσκηση 6α-6β-6γ από το Τετράδιο Εργασιών (σελ. 56-57). Βρίσκω και υπογραμμίζω στο κείμενο του μαθήματος τις εικόνες που έχουν σχέση με τις αισθήσεις (άσκηση 3β, σελ. 16 του βιβλίου).
Μαθηματικά: Ολοκληρώσαμε το Κεφ.27, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος. Από το Τετρ. Εργασιών κάναμε τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 3 (σελ. 23-24). Για το επόμενο μάθημα κάνω τις επαναληπτικές ασκήσεις στα κεφ. 26-27.

Παρασκευή 12-1-2024
Γλώσσα: Διαβάζω καλά το κείμενο του βιβλίου (σελ. 14-15) «Τριάντα εννέα καφενεία και ένα κουρείο». Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας και την άσκηση 11 από τη σελ. 60 του Τετρ. Εργασιών.
Τις μικρές φωτοτυπίες που έδωσα, τις κολλάμε στο Τετράδιο και τις δουλεύομε τη Δευτέρα στο σχολείο.
Μαθηματικά: Κεφ.27, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 65-66) και από το Τετρ. Εργασιών τα προβλήματα 1 & 2 από τη σελ. 23. Δουλέψαμε επίσης εξισώσεις με αφαιρέσεις από το Φύλλο Εργασίας. Για το επόμενο μάθημα: από το Φύλλο Εργασίας «Κεφ. 25-26», λύνω τις ασκήσεις 1 & 2 που έχουν εξισώσεις με προσθέσεις και την 1η άσκηση από τις εξισώσεις με αφαιρέσεις.
Φυσική: ΦΕ2, Η θερμότητα μεταφέρεται με ρεύματα. Απαντώ στην ερώτηση που σημείωσα (άσκηση 3, σελ. 56, Τετρ. Εργασιών). Το Τετράδιο Εργασιών θα το συμπληρώσουμε στο σχολείο αφού κάνουμε τα πειράματα.

Πέμπτη 11-1-2024
Μαθηματικά: Εισαγωγή στο Κεφ. 27, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος. Για το επόμενο μάθημα: λύνω τις εξισώσεις της άσκησης 3 από το Φύλλο Εργασίας που έχω στο τετράδιό μου.
Φυσική: ΦΕ1, Μετάδοση της θερμότητας με αγωγή. Διαβάζω & μαθαίνω το συμπέρασμα – Κάνω τις εργασίες για το σπίτι.

Τετάρτη 10-1-2024
Γλώσσα: «Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες». Από το βιβλίο κάναμε τις ασκήσεις έως τη σελ. 12 και από το Τετρ. Εργασιών την άσκηση 4-σελ. 54. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας. Επίσης διαβάζω το κείμενο του βιβλίου «Τριάντα εννέα καφενεία και ένα κουρείο», σελ. 14-15 και υπογραμμίζω τις μεταφορές που υπάρχουν. (Γραμματική, σελ. 209: κυριολεξία-μεταφορά).

Τρίτη 9-1-2024
Γλώσσα: Κάναμε το 2ο Εργαστήριο δημιουργικό γραφής (δεξιότητα ομαδικής εργασίας). Από το Τετράδιο Εργασιών κάναμε την άσκηση 2, σελ. 52. Για το επόμενο μάθημα έχουμε να κάνουμε από τη σελ. 53 του Τετρ. Εργασιών την άσκηση 3 και τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας. Επίσης κολλάμε στο τετράδιο και διαβάζουμε για την παθητική μετοχή (μετοχή παρακειμένου)
Μαθηματικά: Κεφ. 26, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 63-64) και τις ασκήσεις 1& 2 και προβλήματα 1, 2 & 3 από το Τeτρ. Εργασιών, σελ. 21. Επίσης δουλέψαμε εξισώσεις από το Φύλλο Εργασίας 1. Για το επόμενο μάθημα: λύνω στο τετράδιό μου τις εξισώσεις της άσκησης 1 και το πρόβλημα 4 από το Φύλλο Εργασίας 1α.
Φυσική: Ενότητα Θερμότητα-Θερμοκρασία. Μετάδοση της θερμότητας με αγωγή. Για το επόμενο μάθημα να ξέρω τι ονομάσαμε θερμότητα και τι θερμοκρασία. Διαβάζω και μαθαίνω από το πράσινο βιβλίο για τη μετάδοση της θερμότητας με αγωγή (1η παράγραφος, σελ. 46).

Δευτέρα 8-1-2024
Γλώσσα: «Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες» Είδαμε τις ασκήσεις που είχαμε και μιλήσαμε για τις ονοματικές & ρηματικές φράσεις και τα δικατάληκτα επίθετα. Για το επόμενο μάθημα: Διαβάζω από την Γραμματική μου, σελ. 104 για την κλίση των επιθέτων σε –ης, -ης, -ες. Συμπληρώνω τον πίνακα της άσκησης 6, σελ. 11 με το επίθετο «επιτυχής». Έπειτα κλίνω στο τετράδιό μου, σύμφωνα με το παράδειγμα του βιβλίου, τα επίθετα «δημοφιλής» και «συνεχής».
Μαθηματικά: Θυμηθήκαμε πάλι τις πράξεις των κλασμάτων με τη βοήθεια των ασκήσεων που είχαμε. Το Κεφ. 25 είναι εκτός της ύλης μας και δεν θα το διδαχθούμε. Κεφ. 26, Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος. Διαβάζω από τη σελ. 64 του βιβλίου για τις εξισώσεις και συμπληρώνω τις δύο εφαρμογές. «Η εξίσωση σαν ζυγαριά» και «Λύση εξίσωσης με τις αντίστροφες πράξεις».