Φεβρουάριος 2024 – καθήκοντα

Πέμπτη 29-2-2024
Μαθηματικά: Προβλήματα με ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Λύνω τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας. Αύριο θα κάνουμε επαναληπτικό με προβλήματα παρόμοια. Τα κεφάλαια για τη μέθοδο των τριών είναι εκτός της διδακτέας ύλης. Στο επόμενο μάθημα θα κάνουμε τα ποσοστά.
Φυσική: Κάναμε επανάληψη στην ενότητα «Ηλεκτρομαγνητισμός». Έδωσα μερικές ερωτήσεις επανάληψης. Τους είπα να τις διαβάσουν για την επόμενη Τρίτη, οπότε και μπορεί να κάνουμε επαναληπτικό. Αύριο θα κάνουμε μία εργασία στην τάξη.

Πέμπτη 22-2-2024
Γλώσσα: Διαβάζω το κείμενο «Με λένε Σόνια», σελ. 62-64.
Μαθηματικά: Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας

Τρίτη  20-2-2024
Γλώσσα: Διαβάσαμε τις εργασίες μας. Για το επόμενο μάθημα έχουμε επαναληπτικές ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας. Τις μικρές φωτοτυπίες για το Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο και για τα Μεταβατικά ρήματα τις κολλάω στο τετράδιο και τις διαβάζω. Αφορούν την νέα ενότητα.
Μαθηματικά: Κεφ. 37, Λύνω προβλήματα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 89-90) και τα προβλήματα 1 έως 5 από το Τετρ. Εργασιών (σελ. 7-8). Λύνω τα προβλήματα 4, 5, 6, 7 & 8 από το Φύλλο Εργασίας
Φυσική: ΦΕ4, Από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η Ηλεκτρογεννήτρια. Για το επόμενο μάθημα: κάνω τις Εργασίες για το σπίτι από η σελ. 135

Δευτέρα 19-2-2024
Γλώσσα: Συμπληρώνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας, αφού έχω διαβάσει καλά το κείμενο του Ανθολογίου «Περιπέτεια με την τηλεόραση»

Παρασκευή 16-2-2024
Γλώσσα: κάναμε το επαναληπτικό. Όσοι/όσες απουσίαζαν μπορούν να το γράψουν τη Δευτέρα. Για το επόμενο μάθημα διαβάζουμε από το Ανθολόγιο, σελ. 60, το κείμενο του Τζιάννι Ροντάρι «Περιπέτεια με την τηλεόραση».
Μαθηματικά: Κεφ. 36, Αντιστρόφως ανάλογα ή αντίστροφα ποσά. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 87-88). Διαβάζουμε & μαθαίνουμε από τη σελ. 88 ποια ποσά λέμε αντιστρόφως ανάλογα ή αντίστροφα. Από το Τετράδιο Εργασιών κάναμε τις ασκήσεις 1 & 3 και τα προβλήματα 1 & 2 (σελ. 41-42). Την άσκηση 2 τη συμπληρώνουμε στο σπίτι. Από το Φύλλο Εργασίας έχουμε ΜΟΝΟ τις ασκήσεις 1, 2, 9 & 10. Τις υπόλοιπες θα τις κάνουμε στο σχολείο. Φυσική: ΦΕ4, Από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η ηλεκτρογεννήτρια. Κάναμε μέχρι την παρατήρηση της σελ. 134. Θα συνεχίσουμε στο επόμενο μάθημα.

Πέμπτη 15-2-2024
Μαθηματικά: Ανάλογα ποσά: το Φύλλο Εργασίας που έδωσα έχει προβλήματα τόσο με ανάλογα ποσά όσα και με αντιστρόφως ανάλογα. Τα αντιστρόφως ανάλογα δεν τα διδαχθήκαμε και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν περιμένω να τα λύσουν. Τα έδωσα όμως μαζί, ώστε να σκεφτούν και να διακρίνουν μόνα τους ποια είναι τα προβλήματα με ανάλογα ποσά και να λύσουν μόνο αυτά. Επίσης όσοι/ες δεν ολοκλήρωσαν το πρόβλημα 4 (σελ. 40, Τετρ. Εργασιών) να το κάνουν στο σπίτι.
Φυσική: ΦΕ3, Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό (σελ. 129). Κάνω τις εργασίες για το σπίτι (σελ. 132).

Τετάρτη 14-2-2024
Γλώσσα: Συμπληρώνω τις ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας «Η σχολική τσάντα που μιλάει»:
Ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα (οι συνέπειες) αυτής της ιστορίας; Συμπλήρωσε την ιστορία µε τη φαντασία σου.
Μια νύχτα που κοιμήθηκες, τα πράγματα βγήκαν από την τσάντα σου και συζητούσαν. Τι έλεγαν; (για εσένα)
Την Παρασκευή θα κάνουμε επαναληπτικό στην ενότητα 9 της Γλώσσας:

  • ρήματα στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής του αορίστου.
  • αναγνωρίζω τελικές και βουλητικές προτάσεις
  • ορθογραφία ρημάτων –είτε & – ήστε (ι, η, υ ή ει)
  • αναγνώριση υποτακτικής και προστακτικής
  • ρήματα σε άλλους χρόνους

Δευτέρα 12-2-2024
Γλώσσα: Κάνω τις επαναληπτικές ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας
Μαθηματικά: Λύνω από το Φύλλο Εργασίας τα προβλήματα με ανάλογα ποσά

Παρασκευή  9-2-2024
Γλώσσα: «Το μηχάνημα». Διαβάζω καλά το κείμενο του βιβλίου (σελ. 54-55). Έπειτα συνεχίζω στο τετράδιό μου την ιστορία, από το σημείο του κειμένου «Ο Γιάννης προχώρησε, έσπρωξε το βαρύ μηχάνημα δαγκώνοντας τα χείλη και ξεβίδωσε με το κατσαβίδι τη λεία πλάτη. Βρέθηκε μπροστά σ’ ένα λαβύρινθο από πυκνά, μπλεγμένα καλώδια… Ποιο απ’ όλα οδηγούσε στην καρδιά;» και δίνω ένα δικό μου τέλος. Επίσης, απαντώ γραπτά σε μια-δυο σειρές στις ερωτήσεις της άσκησης 1 (σελ. 56, του βιβλίου)
Μαθηματικά: Κεφ. 35, Λύνω προβλήματα με ανάλογα ποσά. Λύνω τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας με τον τρόπο που εξηγήσαμε (τα προβλήματα της πρώτης σελίδας με αναγωγή στη μονάδα και της δεύτερης σελίδας με πίνακα ποσών και τιμών).
Φυσική: ΦΕ3, Από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό. Σκέφτομαι και απαντώ: Το ηλεκτρικό κουδούνι με το οποίο πειραματιστήκαμε στο σχολείο, γιατί λειτουργεί με ηλεκτρομαγνήτη και όχι με μόνιμο μαγνήτη;

Πέμπτη 8-2-2024
Μαθηματικά: Κεφ.34, Ανάλογα ποσά: ολοκληρώσαμε το κεφάλαιο του βιβλίου (σελ. 83-84) και τις ασκήσεις του Τετρ. Εργασιών (σελ. 37). Λύσαμε προβλήματα με ανάλογα ποσά από το Φύλλο Εργασίας 4. Κεφ. 35, Λύνω προβλήματα με ανάλογα ποσά: λύνουμε τα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας 5.

Τετάρτη 7-2-2024
Γλώσσα: Με αφορμή το κείμενο «Πάμε μια βόλτα στον Γουέμπι» μιλήσαμε για την αξιοπιστία του διαδικτύου και γενικότερα για τους κινδύνους που κρύβει. Διαβάσαμε τις προτάσεις που κάναμε στο σπίτι & συμπληρώσαμε τις ασκήσεις 3 (σελ. 64), 5α-5β (σελ. 67) & 7 (σελ.71) από το Τετρ. Εργασιών και τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας, εκτός από την 2 που πρέπει να ολοκληρωθεί σπίτι.
Επίσης έχουμε για το επόμενο μάθημα γραπτή έκφραση:  Φανταστείτε ότι υπήρχε μια χρονομηχανή. Αφηγηθείτε μια περιπέτειά σας. (Θυμηθείτε να πείτε πού  ταξιδέψατε, τα πρόσωπα που συναντήσατε, την αρχή, τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας καθώς και τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας.)

Τρίτη 6-2-2024
Γλώσσα: Κάναμε έως  τη σελ. 53 του βιβλίου. Για το επόμενο μάθημα: κολλάω τη μικρή φωτοτυπία στο τετράδιό μου και διαβάζω γι τις βουλητικές προτάσεις. Γράφω στο τετράδιό μου 5 βουλητικές και 5 τελικές προτάσεις. Μαθαίνω την ορθογραφία των λέξεων της άσκησης 1, σελ. 50 του βιβλίου, κάνω την άσκηση 7β του βιβλίου, σελ. 53 και ην άσκηση 6, σελ. 70 του Τετρ. Εργασιών.
Μαθηματικά: Κεφ. 34, Ανάλογα ποσά. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 83). Για το επόμενο μάθημα διαβάζω από τη σελ. 84 για τα ανάλογα ποσά και κάνω τις ασκήσεις 1 & 3 και το πρόβλημα 2 από τη σελ. 37 του Τετρ. Εργασών.
Φυσική: ΦΕ2, Ο Μαγνήτης προσανατολίζεται. Διαβάζω το συμπέρασμα και κάνω τις εργασίες για το σπίτι.

Δευτέρα 5-2-2024
Γλώσσα: Ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας
Μαθηματικά: Κεφ. 33, Σταθερά και μεταβλητά ποσά. Λύνω το πρόβλημα 1 από τη σελ. 36 του Τετρ. Εργασιών και τις ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας.

Παρασκευή 2-2-2024
Γλώσσα: Πώς δίνουμε οδηγίες με τις εγκλίσεις. Κάναμε τις ασκήσεις του βιβλίου έως τη σελ. 47. Για το επόμενο μάθημα κάνουμε τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Από το Κεφ. 32, Αναλογίες, κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 79-80) και τις ασκήσεις-προβλήματα του Τετραδίου Εργασιών (σελ. 33-34). Μιλήσαμε για τα «Σταθερά και μεταβλητά ποσά», Κεφ. 33.Για το επόμενο μάθημα έχουμε την άσκηση 1, από τη σελ. 35 του Τετραδίου Εργασιών.
Φυσική: Ολοκληρώσαμε το ΦΕ1, Ο μαγνήτης και διαπιστώσαμε την αλληλεπίδραση μαγνήτη-πυξίδας. Ζήτησα για τις επόμενες ημέρες να φέρουν κάποια υλικά (ανά ομάδα), ώστε να κατασκευάσουμε έναν απλό ηλιακό θερμοσίφωνα.

Πέμπτη 1-2-2024
Μαθηματικά: Κεφ. 32, Αναλογίες. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: Ηλεκτρομαγνητισμός – ΦΕ1, Ο μαγνήτης (σελ. 122-123). Ποια σώματα έλκει ο μαγνήτης; Ποια είδη μαγνήτη έχουμε; Τι ονομάσαμε «πόλους» του μαγνήτη;

Καλό μήνα!
Ο Φεβρουάριος, ο δεύτερος μήνας του έτους, ο Κουτσοφλέβαρος, με 28 ημέρες στα κοινά έτη και 29 στα δίσεκτα, κάθε τέσσερα χρόνια.

Αρχικά, πάντως, ο Φεβρουάριος είχε 29 ημέρες στα κοινά και 30 ημέρες στα δίσεκτα έτη, το 4 π.Χ. όμως ο αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος που αφαίρεσε μία ημέρα, την οποία πρόσθεσε στο μήνα Αύγουστο που έφερε το όνομά του.
Στα λατινικά η λέξη Φεβρουάριος (februarius) προέρχεται από το ουσιαστικό februum, που σημαίνει καθαρμός, κάθαρση, λόγω των θρησκευτικών εορτών εξαγνισμού και καθαρμού (Februa ή Februatio) που τελούνταν στη Ρώμη στη διάρκεια του μήνα.
Η ονομασία Φλεβάρης προέρχεται από τις «φλέβες», δηλαδή τα υπόγεια νερά που αναβλύζουν στη διάρκειά του από τις πολλές βροχές.
Παρ’ όλα αυτά ο Φεβρουάριος με τις ανθισμένες αμυγδαλιές είναι επίσης και προπομπός της άνοιξης, όπως μας λέει και η παροιμία: «Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει».