Τα μαθήματά μου: Μάρτιος 2024

Παρασκευή 29-3-2024
Γλώσσα: Συμπληρώνω την άσκηση 2 από τη σελ. 8 του Τετραδίου Εργασιών και κάνω τις ασκήσεις των Φύλλων Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ.43, Λύνω προβλήματα με ποσοστά-Βρίσκω την αρχική τιμή. Διαβάζω προσεκτικά από τη σελ. 102 του βιβλίου «Βρίσκω την αρχική τιμή ενός ποσού» και συμπληρώνω την εφαρμογή που υπάρχει στην ίδια σελίδα.
Φυσική: ΦΕ3, Τα οξέα και οι βάσεις στην Καθημερινή ζωή. Συμπληρώνω τις δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας και τις «Εργασίες για το σπίτι» (σελ. 166-167). Για το επόμενο μάθημα διαβάζω και μαθαίνω από το πράσινο βιβλίο το «Γλωσσάρι» και το «Με μια ματιά» (σελ. 117)

Τετάρτη 20-3-2024
Γλώσσα: «Οικιακές παγίδες για παιδιά». Προσδιορισμοί τόπου & χρόνου. Κάναμε την άσκηση 5, σελ. 76 του βιβλίου και μιλήσαμε για τα ρήματα με δεύτερο συνθετικό το «βαίνω». Διαβάζω καλά ο κείμενο και απαντώ γραπτά στο τετράδιό μου στις ερωτήσεις της άσκησης 1 του βιβλίου (σελ. 74) και συμπληρώνω τον πίνακα της άσκησης 6, σελ. 77. Κάνω την άσκηση 8, σελ. 14, Τετρ. Εργασιών.

Τρίτη 19-3-2024
Γλώσσα: Κάναμε την επετειακή ενότητα για την 25η Μαρτίου. Για το επόμενο μάθημα έχουμε τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Προβλήματα με ποσοστά από το Φύλλο Εργασίας (για την Πέμπτη). Αύριο θα κάνουμε Μαθηματικά, αντί για Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή.

Δευτέρα 18-3-2024
Καθαρή Δευτέρα

Παρασκευή 15-3-2024
Εκπαιδευτική επίσκεψη

Πέμπτης 14-3-2024
Μαθηματικά: Κεφ. 42, Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την τελική τιμή. Λύσαμε τα υπόλοιπα προβλήματα του Φύλλου Εργασίας. Για το επόμενο μάθημα έχουμε τα προβλήματα 1, 2, 3 & 4 από το Τετρ. Εργασιών (σελ. 17-18)

Τετάρτη 13-3-2024
Γλώσσα: κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας και αντιγράφω τις λέξεις του λεξιλογίου στο τετράδιό μου.

Τρίτη 12-3-2024
Γλώσσα: «Δρόμο παίρνω .. δρόμο αφήνω». Ολοκληρώσαμε τις ασκήσεις του βιβλίου και κάναμε τις ασκήσεις 9 & 10 από το Τετρ. Εργασιών (σελ. 15-16). Τις λέξεις της άσκησης 10 τις έχουμε για ορθογραφία. Για το επόμενο μάθημα έχουμε επίσης και τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ. 42, Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την τελική τιμή. Συζητήσαμε τους τρόπους που μπορούμε να βρούμε την τελική τιμή και λύσαμε προβλήματα με αύξηση ή μείωση στην τελική τιμή (προβλήματα 1,2,3,6). Το ίδιο θα κάνουμε και αύριο. Για το επόμενο μάθημα λύνουμε τα προβλήματα 4,5,7,8 από το Φύλλο Εργασίας.
Φυσική: Δεν προχωρήσαμε παρακάτω – είδαμε θέματα προηγούμενων ετών για τον διαγωνισμό Φυσικής Αριστοτέλης.

Δευτέρα 11-3-2024
Γλώσσα: κάναμε ασκήσεις στα μεταβατικά – αμετάβατα ρήματα, Υ-Ρ-Α από το Φύλλο Εργασίας. Για το επόμενο μάθημα: διαβάζω πάλι το κείμενο «Δρόμο παίρνω .. δρόμο αφήνω» και απαντώ γραπτά στο τετράδιό μου στις ερωτήσεις της άσκησης 1 του βιβλίου (σελ. 71). Έπειτα συμπληρώνω τον πίνακα της άσκησης 3α (σελ. 72 του βιβλίου) και κάνω την άσκηση 10 (σελ. 16, Τετρ. Εργασιών)
Μαθηματικά: Κεφ. 42, Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την τελική τιμή. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 99). Διαβάζω τη θεωρία από τη σελίδα 100 του βιβλίου, διαβάζω την εφαρμογή και απαντώ στις ερωτήσεις για αυτοέλεγχο.
Αύριο στην ώρα της Φυσικής θα συζητήσουμε θέματα παλαιότερων ετών για το διαγωνισμό Φυσικών «Αριστοτέλης»

Παρασκευή 8-3-2024
Γλώσσα: Διαβάζω ξανά τις αντωνυμίες. Από το Τετράδιο Εργασιών κάνω τις ασκήσεις 3, 5 & 6 (σελ. 9,11,12)
Μαθηματικά: Κεφ. 41, Βρίσκω το ποσοστό. Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου (σελ. 97-98). Από το Τετράδιο Εργασιών έχω να κάνω τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 2 (σελ. 15-16)
Φυσική: ΦΕ2, Τα άλατα (σελ. 164-165). Συμπληρώνω τις «Εργασίες για το σπίτι»
Υπενθυμίζω ότι την Πέμπτη 14-3-2024 θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο ο διαγωνισμός Φυσικών «Αριστοτέλης».

Τετάρτη 6-3-2024
Γλώσσα: Αντωνυμίες – διαβάζω για τις αντωνυμίες και κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας. Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, αλλά κάναμε κάποιες δράσεις σχετικά με τη σημερινή ημέρα που έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Τρίτη 5-3-2024
Γλώσσα: «Δρόμο παίρνω … δρόμο αφήνω» (σελ. 68-70). ΕΡγαστήκαμε με τα μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα μέσα από ασκήσεις. Μιλήσαμε για τις αντωνυμίες και τα είδη των αντωνυμιών. Αναλυτικά για τις αντωνυμίες μπορούμε να διαβάσουμε από τη Γραμματική, σελ. 112. Αύριο θα δώσω θεωρία με τις αντωνυμίες συγκεντρωτικά. Για το επόμενο μάθημα έχουμε να κάνουμε τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ. 40, Εκτιμώ το ποσοστό (σελ. 95-96). Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου και τις ασκήσεις 1 έως 4 του Τετρ. Εργασιών (σελ. 13-14). Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Φυσική: κάναμε επαναληπτικό στον Ηλεκτρομαγνητισμό. Στο επόμενο μάθημα θα πάμε στην ενότητα Οξέα-Βάσεις-Άλατα (σελ. 160)

Δευτέρα 4-3-2024
Γλώσσα: «Με λένε Σόνια». Μεταβατικά & αμετάβατα ρήματα. Επεξεργαστήκαμε τις ασκήσεις του κειμένου και το Φύλλο Εργασίας που είχαμε. Για το επόμενο μάθημα έχουμε να ολοκληρώσουμε το Φύλλο Εργασίας και να κάνουμε τις ασκήσεις 4 , σελ. 10  και 7,  σελ. 13 από το Τετρ. Εργασιών.
Μαθηματικά: Κάναμε ένα μικρό τεστ με 3 προβλήματα σε αντιστρόφως ανάλογα ποσά (τα 2 προβλήματα τα είχε για το σπίτι). Κάναμε εισαγωγή και ξαναθυμηθήκαμε την έννοια του ποσοστού (κεφ. 40). Για το επόμενο μάθημα κολλάω στο τετράδιό μου και διαβάζω τη θεωρία για τα ποσοστά.
Αύριο θα κάνουμε επαναληπτικό στη Φυσική – Ηλεκτρομαγνητισμός, με βάση τις ερωτήσεις που έχουν.

Παρασκευή 1-3-2024
Γλώσσα: «Με λένε Σόνια». Διαβάζω τη θεωρία της Γραμματικής από τη σελ. 66 του βιβλίου. Κάνω τις ασκήσεις 1, 3 & 5 από το βιβλίο (σελ. 64-66).
Μαθηματικά: Λύνω τα προβλήματα 5 & 6 από τη σελ. 10 και τα προβλήματα 2 & 3 από τη σελ. 11 του Τετρ. Εργασιών με πίνακα ποσών και τιμών ή με αναγωγή στη μονάδα. ΟΧΙ με τη μέθοδο των τριών.              

Καλό μήνα!

Ο Μάρτιος είναι ο τρίτος μήνας του έτους και έχει 31 ημέρες. Ο Μάρτης πήρε το όνομα του από το λατινικό όνομα του θεού Άρη (Mars = Άρης). Είναι ο πρώτος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου και αντιστοιχεί με τον Ελαφηβολιώνα των Αρχαίων Ελλήνων.

Κατά το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο το έτος άρχιζε από τον Μάρτιο συνεπώς τότε ήταν ο πρώτος μήνας του έτους κι έτσι η Πρωτοχρονιά γιορτάζονταν την 1η Μαρτίου (Καλένδες Μαρτίου). Αργότερα ο Μάρτιος μετακινήθηκε ως τρίτος μήνας και πρώτος ο προς τιμή του ειρηνικού θεού Ιανού. 

Στο Βυζάντιο γιόρταζαν την πρώτη Μαρτίου με σπουδαίες δραστηριότητες, όπως τα χελιδονίσματα. Την Πρώτη Μαρτίου οι μικροί έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδονιού και τραγουδώντας το ανάλογο τραγούδι πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουν αυγά.

Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα, που προέρχεται από την αρχαιότητα, είναι και η τοποθέτηση την 1η Μαρτίου ενός μικρού βραχιολιού από άσπρο και κόκκινο νήμα (που ονομάζεται Μάρτης) στο χέρι των παιδιών τους για να μην τα μαυρίσει ο Ήλιος.