Καθήκοντα – Σεπτέμβριος 2023

Παρασκευή 22-9-2023
Γλώσσα:  Διαβάσαμε τις ανακοινώσεις που γράψαμε και κάναμε τις ασκήσεις 10 & 11 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 16-17. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις 12,13,14 από το Τετρ. Εργασιών, σελ. 17-18. Κάνω επίσης τις επαναληπτικές ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας 8.
Μαθηματικά: Σήμερα δεν προχωρήσαμε παρακάτω. Κάναμε ένα μικρό τεστ στο σχολείο με όσα είδαμε έως τώρα. Όσοι έλειπαν θα το κάνουν τη Δευτέρα.  Λύσαμε το πρόβλημα 2, σελ. 16 – Τετρ. Εργασιών, και εργαστήκαμε με επαναληπτικές ασκήσεις στους δεκαδικούς (Φύλλο Εργασίας 6). Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας 8 (προβλήματα δεκαδικών). Τη μικρή φωτοτυπία με τις Ιδιότητες πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού την κολλάω στο τετράδιο και θα τη συζητήσουμε τη Δευτέρα.
Φυσική: ΦΕ3, Δυνάμεις με επαφή – δυνάμεις από απόσταση. Κάνω τις «Εργασίες για το σπίτι» από τη σελ. 173 του Τετρ. Εργασιών.

Πέμπτη 21-9-2023
Μαθηματικά: Κολλάω τη μικρή φωτοτυπία στο τετράδιό μου και κάνω τις ασκήσεις που έχει (σύγκριση αριθμών). Από το νέο Κεφ. Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών, κάναμε έως την 1η δραστηριότητα, σελ. 17. Διαβάζω από τη σελ. 18 για την αντιμεταθετική και προσεταιριστική ιδιότητα και κάνω τις ασκήσεις 1 & 2 και το πρόβλημα 1 από τη σελ. 15 του Τετρ. Εργασιών.
Αύριο τεστάκι Μαθηματικών με όσα κάναμε έως τώρα: Μετατρέπω δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα και το αντίστροφο, συγκρίνω αριθμούς βάζοντας το σύμβολο ανισότητας (< ή >), πράξεις κλασμάτων και δεκαδικών (όπως το πρόβλημα 2, σελ. 11), αξία θέσης ψηφίου (π.χ. βάζω υποδιαστολή ώστε το 4 να δείχνει δέκατα)
Φυσική: ΦΕ2, Οι δυνάμεις (το υπόλοιπο Φύλλο Εργασίας). Διαβάζω και μαθαίνω καλά το συμπέρασμα από τη σελ. 168.

Τετάρτης 20-9-2023
Γλώσσα: «Δύο μέρες στο βουνό».Γράφω τα ρήματα που είναι υπογραμμισμένα στην άσκηση 2, σελ. 18 του βιβλίου στο τετράδιό μου και τα μεταφέρω στο β΄ πρόσωπο ενικού, σε χρόνο Ενεστώτα.
Διαβάζω από τη Γραμματική, σελ. 210, για τα συνώνυμα, παρώνυμα, ομώνυμα, ώστε να μπορώ να τα ξεχωρίζω.
Γράφω μία δική μου ανακοίνωση (σύμφωνα με τα όσα συζητήσαμε στο σχολείο), στο Φύλλο Εργασίας.

Τρίτη 19-9-2023
Γλώσσα: Ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε και κάναμε την άσκηση 9 από τη σελ. 15 του Τετρ. Εργασιών. Κάναμε προφορικές ασκήσεις για να μπορέσουμε να διακρίνουμε τα χρονικά επιρρήματα-χρονικές προτάσεις-φράσεις με προθέσεις και κάναμε και αντίστοιχες ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας 8γ. Ξεκινήσαμε, αλλά δεν ολοκληρώσαμε το Φύλλο Εργασίας «Αφήγηση», οπότε το ολοκληρώνουμε στο σπίτι. Επίσης για το επόμενο μάθημα έχουμε και το Φύλλο Εργασίας 8α.
Μαθηματικά: Ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε και λύσαμε και τα προβλήματα 2 & 3 από το Τετρ. Εργασιών, σελ. 11-12. Κάναμε επίσης ασκήσεις από το Φύλλο Εργασίας.  Προχωρήσαμε στο Κεφ.4, Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών. Για το επόμενο μάθημα έχουμε τις ασκήσεις 1,2,3 και το πρόβλημα 1 από τη σελ. 13 του Τετρ. Εργασιών.
Φυσική: ΦΕ2, Οι δυνάμεις (σελ. 164-166). Κάνω την εργασία 1 από το Τετράδιο Εργασιών (σελ. 168)

Δευτέρα 18-9-2023
Γλώσσα: Ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε για σήμερα και διαπίστωσα ότι πολύ νωρίς αρχίσαμε να μην είμαστε συνεπείς στα καθήκοντά μας. Δουλέψαμε την περίληψη στο τετράδιο της Γλώσσας με βάση το κείμενο «Ταξιδεύοντας με ελέφαντα», χρησιμοποιώντας και τον «σκελετό» του βιβλίου (σελ. 14, άσκηση 2). Επίσης κάναμε επαναληπτικές ασκήσεις στο Φύλλο Εργασίας. Για το επόμενο μάθημα: Το υπόλοιπο Φύλλο Εργασίας (για όσους & όσες δεν πρόλαβαν να το ολοκληρώσουν) και από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 5 & 6 (σελ. 12-13)
Μαθηματικά: Κάναμε τις υπόλοιπες ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας που είχαμε για σήμερα και μπήκαμε στο Κεφ. 3, Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα. Δεν κάναμε την 1η Δραστηριότητα, διότι είναι δυσνόητη. Για το επόμενο μάθημα: Κολλάω στο τετράδιό μου και διαβάζω για τη μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα και κάνω από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 1,2,3 και το πρόβλημα 1 (σελ. 11).

Παρασκευή 15-9-2023
Γλώσσα: «Ταξίδι με ελέφαντα». Κάναμε τις εργασίες 2 & 3 από το βιβλίο (σελ. 16-17) και τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας 4. Για το επόμενο μάθημα: Διηγούμαι τη δική μου ιστορία (Φύλλο Εργασίας 6). Συμπληρώνω την άσκηση 4, σελ. 11, Τετράδιο Εργασιών. Διαβάζω από τη Γραμματική και αντιγράφω στο τετράδιό μου από τη σελ. 167 τον ορισμό των προθέσεων και από τη σελ. 168 (επάνω) τις προθέσεις : αντί, από, για, δίχως, εναντίον, εξαιτίας, έως, ίσαμε, κατά, λόγω, με, μετά, μεταξύ, μέχρι, παρά, πριν, προς, σαν, σε, χωρίς, ως.
Μαθηματικά: Κεφ. 2, Δεκαδικοί αριθμοί. Κάναμε από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 1,2,3 και το πρόβλημα 2 (σελ. 9-10 ) και την άσκηση 1 από το Φύλλο Εργασίας. Για το επόμενο μάθημα κάνω τις ασκήσεις 4,5,6,7,8,9 του Φύλλου Εργασίας.
Πρόγραμμα Δευτέρας: Γλώσσα-Γλώσσα-Γυμναστική-Μουσική-Μαθηματικά-Ιστορία.

Πέμπτη 14-9-2023
Γλώσσα: «Ταξίδι με ελέφαντα». Διαβάζω καλά το κείμενο του μαθήματος , σελ. 11-13 και κάνω την άσκηση 1 στη σελ. 13. Συμπληρώνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: Κεφ.1, Φυσικοί αριθμοί. Λύνω την άσκηση 3 και τα προβλήματα 1& 2 από το Τετρ. Εργασιών.(σελ. 7-8)
Φυσική: Εισαγωγή στη «Μηχανική». Θα δούμε πρώτα τα Φύλλα Εργασίας από το βιβλίο της Ε΄ τάξης και έπειτα θα μπούμε στο βιβλίο της Στ΄. Συμπληρώνω την εργασία 3 (σελ. 163) Το ΦΕ1-Ταχύτητα είναι εκτός ύλης,  αλλά κάναμε μία σύντομη αναφορά.

Τετάρτη 13-9-2023
Γλώσσα: «Τα ψάθινα καπέλα». Κάναμε τις ασκήσεις 1,2,3,5 του βιβλίου (σελ. 9-10). Πώς εκφράζω το χρόνο στον λόγο: Κολλάω στο τετράδιό μου και διαβάζω τη μικρή φωτοτυπία. Κάνω τις ασκήσεις του Φύλλου Εργασίας.
Μαθηματικά: κάναμε επανάληψη και συζητήσαμε απορίες στα κλάσματα. Για το επόμενο μάθημα έχουν να κάνουν την μετατροπή από κλάσμα σε μεικτό αριθμό και από μεικτό σε κλάσμα (τα σημείωσαν στο τετράδιο)
Πρόγραμμα Πέμπτης: Γλώσσα-Αγγλικά-Μαθηματικά-Γαλλικά-Γυμναστική-Φυσική
Πρόγραμμα Παρασκευής: Γλώσσα-Γλώσσα-Μαθηματικά-Δεξιότητες-Ιστορία-Αγγλικά

Τρίτη 12-9-2023
Γλώσσα: “Ο θαλασσοπόρος”, σελ. 7. Για αύριο:  να διαβάσω από τη σελ. 58 της Γραμματικής και να μάθω τα «Μέρη του λόγου». Στη συνέχεια θα πρέπει να αντιγράψω στο τετράδιό μου τις λέξεις από τους 4 πρώτους στίχους του ποιήματος και να αναγνωρίσω τι μέρος του λόγου είναι η καθεμιά. (π.χ. Έχω=ρήμα, καράβι=ουσιαστικό κ.λ.π).

Δευτέρα 11-9-2023
Αγιασμός – Βιβλία